El primer esbós de l’Ajuntament de com es veure el nou passeig a la Gran Via Font: Ajuntament de Barcelona

Així serà el passeig de la Gran Via a Glòries: protagonisme pels vianants, TRAM i carril bici

L’Ajuntament de Barcelona ha fet públic el primer esbós de com s’estendrà el parc de la Canòpia de Glòries a la Gran Via, amb un passeig entre Badajoz i Bilbao

Mercè Terès Magrí

Gairebé quatre mesos després de l’obertura del túnel de les Glòries en sentit Besòs, tenim les primeres imatges de com s’estendrà el parc de la Canòpia per la Gran Via. Un cop el trànsit estigui soterrat, un passeig d’uns 30.000 metres quadrats ocuparà l’espai entre els carrers de Badajoz i Bilbao.

La proposta guanyadora s’ha escollit a través d’un concurs públic i la previsió és tenir acabat el projecte executiu abans del 2023. L’espai dona el protagonisme de l’espai a vianants, arbres i zones de joc i esbarjo, així com al transport públic, ja que hi circularà el tramvia i hi haurà carrils per a les bicicletes.

De sis carrils per a cotxes a un passeig de 50 metres d’ample 

Actualment, a les Glòries hi queden tres carrils de cotxes en funcionament, després de l’obertura del túnel en sentit Besòs i a l’espera que es posi en funcionament el túnel en direcció Barcelona. Quan això passi, ja no quedaran cap dels sis carrils anteriors. La proposta guanyadora contempla una vorera i un carril per a bicicletes, veïns i serveis en una banda, i una vorera, un carril per bicicletes i veïns i el pas del tramvia i el bus per l’altra. El centre del passeig, ocupant 20 metres d’amplada, hi haurà fonts, mobiliari urbà i zones infantils, així com arbres. 

Recreació virtual del futur passeig entre Badajoz i Bilbao . Font: Ajuntament de Barcelona

Fins que no s’acabi el procés d’adjudicació de les obres, que està contemplat per abans que acabi el mandat actual de l’Ajuntament, es farà una actuació especial un cop tot el trànsit ja passi pel túnel. Amb una inversió de 500.000 €, es pintarà l’asfalt i s’habilitarà una zona d’ombra amb zones per a jocs i pràctica esportiva. Associacions de veïns properes, com l’Associació de Veïns del Clot – Camp de l’Arpa, han denunciat que s’hagi tardat tant i que el procés sigui així de lent: “Ens agradaria que les obres comencessin abans que acabi aquest mandat”. 

Comencen les obres per l’Illa Glòries, la promoció d’habitatge públic més gran de Barcelona

La setmana passada es va donar el tret de sortida a un altre dels canvis que es veuran a Glòries, l’Illa de 238 pisos públics al costat del Mercat dels Encants. Les obres han arrencat amb una mica de retard, ja que es preveia el seu inici per a finals del 2021. Dels 238 pisos, 125 habitatges seran de lloguer i 113 s’adjudicaran en règim de dret de superfície. 

D’entre tots els pisos, 128 tindran tres habitacions, 97 en tindran dues i 13 seran d’una habitació. A més, 11 d’aquests seran adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. El conjunt de l’Illa tindrà un pressupost de 41 milions d’euros

Les associacions veïnals de la plataforma Compromís per Glòries, però, reclamen que tots els pisos siguin de lloguer públic de gestió directa.

Comencen les obres per unir el TRAM per la Diagonal: Glòries – Girona

L’Ajuntament va anunciar també a principis d’aquest febrer l’inici de les obres que uniran el Trambesòs i el Trambaix per la Diagonal. Serà el 7 de març i les obres començaran alhora en diferents punts entre les Glòries i el carrer Girona

Recreació de les obres per als nous trams del Tramvia. Font: Ajuntament de Barcelona

Aquesta primera construcció contempla tres parades noves i es calcula que pugui entrar en servei a principis del 2024. 

El primer esbós de l’Ajuntament de com es veure el nou passeig a la Gran Via Font: Ajuntament de Barcelona

LA RAMBLA DIARI

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència d’usuari, analitzar el trànsit del lloc web i personalitzar el contingut. Acceptar Llegir més

Avís legal i Política de Cookies