Concentració dels treballadors del CUESB per reclamar millors condicions laborals

A l’acció s’hi han afegit els serveis de Teleassistència Televida, així com diverses entitats del barri

Pol Guixeras i Vidal

Els professionals del Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB) s’han concentrat aquest migdia davant de les oficines del carrer de la Llacuna 25 sota el lema “Prou precarietat laboral! Servei externalitzat, Servei precaritzat”. L’acció ha servit per reivindicar, juntament amb el comitè de treballadors i la CGT i CCOO, la situació de “precarització i desprotecció” que diuen arrossegar en els darrers anys.

El CUESB és l’únic servei de la ciutat que ofereix atenció psicosocial permanent a la ciutat de Barcelona i a una vintena més de municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. És un servei externalitzat de l’Ajuntament de Barcelona i que ara és gestionat per l’empresa PROGESS SL. Lamenten que, com la majoria de serveis d’aquest caire, la situació que pateixen els treballadors és “decadent” pel que fa als drets i condicions laborals. La convocatòria ha reunit a desenes de persones i ha servit per denunciar la interpretació que PROGESS ha fet de les millores que l’Ajuntament es va comprometre a fer a partir del Plec de Condicions. Asseguren que l’empresa fa una lectura interessada d’aquest generant desigualtat entre els sous dels treballadors. A més, les noves places són de temporalitat parcial i, segons diuen, provoquen salaris i condicions laborals precàries.

Asseguren haver estat un servei essencial durant tota la pandèmia i ara, amb la crisi d’Ucraïna, també han esdevingut un suport molt important per als nous refugiats. Malgrat el volum de feina i les males condicions, diuen que “no han permès en cap moment que aquestes mancances afectin les persones usuàries”.

En la lectura del manifest, s’han pogut sentir les exigències que demanen a totes les parts implicades. Entre altres millores, remarquen equiparar la situació dels suplents a la de la resta de la plantilla, així com els sous a la resta de serveis no externalitzats. A més, demanen l’actualització dels equips informàtics per poder oferir un millor servei, acabar amb els contractes precaris i un paper més eficient per part de l’Ajuntament i l’empresa en “situacions imprevisibles i de gran magnitud”.

A la convocatòria s’hi ha sumat la secció sindical de Televida, els serveis de teleassistència, que diuen tenir problemàtiques similars. Denuncien que la divisió del servei en lots afectaria el tracte igualitari dels usuaris i que suposaria la pèrdua de drets laborals.

LA RAMBLA DIARI

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència d’usuari, analitzar el trànsit del lloc web i personalitzar el contingut. Acceptar Llegir més

Avís legal i Política de Cookies